Cargo bike: Ιδανικό για κοντινές μεταφορές – μετακινήσεις!

Η μεταφορά αγαθών και υπηρεσιών είναι ένα μείζον ζήτημα στις κοινωνίες. Πως θα μπορούσε άραγε ένα ποδήλατο να φανεί χρήσιμο στους  τομείς αυτούς;

Τα περισσότερα ποδήλατα είναι κατασκευασμένα για να μεταφέρουν κυρίως τον αναβάτη. Έτσι εάν ένας ποδηλάτης θέλει να αυξήσει το ωφέλιμο φορτίο χωρίς να σπάσει το ποδήλατό του, πρέπει να αναζητήσει άλλη λύση.  Η λύση είναι το ποδήλατο φορτίου ή Cargo bike ή bakfiets .

Φαίνεται ότι ο σχεδιασμός ποδηλάτων φορτίου και η κοινωνική ανάγκη ήταν επίσης στενά συνδεδεμένα στο παρελθόν. Ιστορικά, τα ποδήλατα φορτίου προέρχονταν από τις Κάτω Χώρες στις αρχές του 20ου αιώνα και χρησιμοποιούνταν από εμπόρους για την παράδοση γάλακτος, ψωμιού και άλλων προϊόντων. Μέχρι τη δεκαετία του 1930, το φαινόμενο είχε εξαπλωθεί σε όλη τη Σκανδιναβία. Στην Κοπεγχάγη, τη Δανία, οι αγγελιοφόροι ποδηλάτων σε ολόκληρη την πόλη και σχεδόν κάθε εταιρεία διέθετε τουλάχιστον ένα ποδήλατο φορτίου για να χειριστεί τις παραδόσεις τους. Με την πρόσφατη τάση προς την αστικοποίηση υψηλής πυκνότητας έχουμε δει μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για ποδήλατα φορτίου εδώ.

Ήδη σε πολλές χώρες το Cargo bike αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους. Για παράδειγμα, έρευνες δείχνουν ότι όσον αφορά τις μεταφορικές ή delivery εταιρείες όταν πρόκειται για παραδόσεις, το 25% όλων των αστικών παραδόσεων θα μπορούσε να γίνει με ποδήλατο φορτίου.

Τα οφέλη του Cargo bike είναι σημαντικά για τις κοινωνίες.  Θεωρείται ως το πιο αποδοτικό μέσο μεταφοράς του ανθρώπου και πέρα αυτού. Εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης, τους  στενούς δρόμους, και το δύσκολο παρκάρισμα,  τα αυτοκίνητα  συνήθως πηγαίνουν αργότερα στον προορισμό τους  σε σχέση με το ποδήλατο.

Σίγουρα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα και πιο γρήγορα τοπικά δρομολόγια σε σχέση με το αυτοκίνητο και με τα πόδια, συν η φόρτο-εκφόρτωση γίνεται πιο γρήγορα από άλλα μέσα.

Το κόστος αγοράς και συντήρησης είναι χαμηλότερο από ένα π αυτοκίνητο ή μηχανάκι. Δεν χρειάζεται βενζίνη, άδεια οδήγησης, ασφάλειες, τέλη κυκλοφορίας, ακριβά ανταλλακτικά , ειδικές ικανότητες οδήγησης.

Επιπροσθέτως, το ποδήλατο όπως είναι διαδεδομένο προσφέρει άψογη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού και διανοητική ευεξία. Άρα γλιτώνουν το κόστος εκ γύμνασης. Επίσης, αποφεύγουμε ασθένειες που επιβαρύνουν και οικονομικά την τσέπη μας.

Είναι το φιλικότερο μέσο προς το περιβάλλον αφού δεν έχει ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση έχοντας παράλληλα σαφέστατα θετική εικόνα για τις πόλεις.

Τα ποδήλατα φορτίου είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο που δεν χρειάζεται να το ταΐζετε. Επιτρέπουν τη μεταφορά περισσότερων κιλών από ό, τι θα μπορούσατε ενδεχομένως να μεταφέρετε σε κανονικό ποδήλατο, με πολύ μεγαλύτερη οικονομική και περιβαλλοντική απόδοση από ό, τι να πάρετε από ένα αυτοκίνητο, μηχανάκι κλπ. Είναι το οικογενειακό σας όχημα, το φορτηγό εργασίας σας, το κινούμενο φορτηγό σας, το λεωφορείο σας. Είναι όλα όσα χρειάζεστε για ένα αυτοκίνητο, αλλά πολύ πιο προσιτό, πολύ πιο βιώσιμα και πολύ πιο διασκεδαστικά.

Έχουν σχεδιαστεί για να συναντήσουν ειδικές απαιτήσεις φορτίου, να λειτουργούν σε διαφορετικά εδάφη και εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς, για παραδείγματος χάριν ως καταστήματα κινητών τροφίμων. Αυτοί μπορούν ενδεχομένως μεταφέρει μέχρι και αρκετές εκατοντάδες χιλιόγραμμα. Μηχανές ηλεκτρικής υποστήριξης στο Pedelec ή ηλεκτρικά ποδήλατα φορτίου μπορούν να αυξηθούν περαιτέρω την ταχύτητα, τα φορτία φορτίου και την εμβέλεια. Θα μπορούσαν να είναι για πωλήσεις, την προώθηση – διαφήμιση, τον τουρισμό, τα τρόφιμα, τις τεχνικές μεταφορές ή κηπουρική.

Το πρώτο στην Ελλάδα Cargo bike της εταιρίας Velo Lab – ένα ποδήλατο μεταφοράς φορτίων. To “karo” είναι ένα ριζοσπαστικής σχεδίασης ποδήλατο φόρτωσης ή αλλιώς όπως είναι γνωστό “cargo bike” σχεδιασμένο και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ‘Έλληνες μηχανικούς από την εταιρία Velo Lab. O ιδρυτής της Velo Lab βετεράνος ποδηλάτης αθλητής και Μηχανολόγος Μηχανικός, σχεδίασε το συγκεκριμένο ποδήλατο με γνώμονα την εργονομία, την λειτουργικότητα και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος – 18kg. H Σχεδίαση του πλαισίου στηρίζεται στο “χωροδικτύωμα” το οποίο μπορεί να επιτύχει μεγάλες αντοχές αλλά με χαμηλό βάρος.  Για την κατασκευή του πλαισίου χρησιμοποιείται Ελληνικό αλουμίνιο, γνωστό για την υψηλή ποιότητά του σε παγκόσμιο επίπεδο, από στάνταρ βιομηχανικές διατομές με την μέθοδο συγκόλλησης TIG (Tungsten Inert Gas).

Η ριζοσπαστική σχεδίαση του πλαισίου συνοδεύεται από ένα καινοτόμο (patented) σύστημα διεύθυνσης με συρματόσχοινα που επιτρέπει στον εμπρός τροχό διεύθυνσης περιστροφή έως και 180 μοίρες – κάτι μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο – το οποίο προσδίδει ιδιαίτερη ευελιξία στην κίνηση μέσα στη πόλη αλλά και στο βουνό ως ποδήλατο τουρισμού ή αναψυχής. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού παρέχουν γωνία στροφής 75-85 μοίρες και με συνολικό βάρος ποδηλάτου από 24 kg και πάνω ενώ είναι όλα κατασκευασμένα στην Ασία.

Η Velo Lab μην μπορώντας να εξασφαλίσει την απαραίτητη υποστήριξη και να ξεπεράσει όλες της οικονομικές δυσκολίες της εποχής σε συνδυασμό με την αποδυναμωμένη τοπική αγορά μεταφέρθηκε στα μέσα του 2017 στην Βόρεια Γερμανία όπου πλέον κατασκευάζει όλη την γκάμα ποδηλάτων της στην φιλική προς το ποδήλατο Βρέμη. To  “Kàro” διατίθεται σε 2 βασικές εκδόσεις Long και Short με ή χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση.

Είναι εξοπλισμένο με την νέα σειρά Shimano Deore 6000 2 x 10  (Φρένα, Ταχύτητες, Τροχοί κλπ) ενώ είναι διαθέσιμα και για τις 2 εκδόσεις ειδικό κάθισμα / κουτί για μεταφορά παιδιών με ζώνες ασφαλείας καθώς και αδιάβροχο κάλυμμα (canopy) για τις κρύες ή βροχερές μέρες.

Η ηλεκτρική έκδοση είναι εξοπλισμένη με ένα ισχυρό hub motor της  Γερμανικής  NeoDrives με 40Nm ροπής, αισθητήρα ροπής ενσωματωμένο στον κινητήρα /  Torque sensor, regeneration / φόρτιση της μπαταρίας κατ’ επιλογή και αυτονομία έως 115 km με μια φόρτιση.

 

Δοκιμάστε τώρα το “Kàro” στην Αθήνα!

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε μια καλή “αίσθηση” για το Karo Bike πριν το επιλέξετε.

To “Kàro” διατείθεται και στην Ελληνική αγορά από την εταιρία BIKE Sale & Academy.

P:2114064604-6936986073

E:info@bikesaleacademy.gr

A:Kastamonis 144, Ν.Ιonia 14235

Ιωάννης Παπανικολάου
Follow me
Latest posts by Ιωάννης Παπανικολάου (see all)